Onze plannen voor de zomer; leuke uitjes en naar de camping!

zomer

Nu het echt lente is, zit ik met mijn hoofd al een beetje in de zomer. Laatst was ik aan het bedenken wat ik deze zomer allemaal wil gaan doen. We hebben besloten om niet op vakantie te gaan naar het buitenland. Ik zie dat niet zo zitten met mijn twee (behoorlijk temperamentvolle) kinderen. Met twee peuters urenlang in de auto of in het vliegtuig… Nee, het lijkt me niks. Maar we gaan wel andere leuke dingen doen. Ik wil bijvoorbeeld wat leuke uitjes gaan plannen, en we gaan lekker naar de camping!

Naar de camping

De camping waar we een stacaravan hebben is maar een kwartiertje bij ons vandaan. Vorig jaar zijn we er een aantal weekenden geweest en toen Bart in de zomer twee weken vakantie had, waren we er ook. Het beviel ons zo goed dat ik er met de kinderen ben gebleven toen Bart weer aan het werk moest. Na zijn werk kwam hij naar de camping, en daardoor had hij nog steeds een beetje een vakantiegevoel.

Binnenkort gaan we onze caravan eens helemaal zomerklaar maken. Alles moet schoongemaakt worden, we willen nog een paar dingetjes aanpassen, en dan kunnen we er weer naartoe! Ik denk dat het dit jaar nog leuker is voor Nomi en Lenn dan vorige jaar, dus we zullen er vast weer veel zijn.

kamperen

Leuke uitjes

En daarnaast willen we gewoon leuke dingen gaan doen. Lekker weg met zijn viertjes (of drietjes, als Bart moet werken). Volgens mij is dat voor de kinderen minstens zo leuk als op vakantie gaan naar het buitenland. De volgende dingen staan op mijn planning:

Een dagje naar het strand

We wonen niet bepaald aan de kust en daarom komen we eigenlijk nooit op het strand. Maar ik vind het er zo leuk, en daarom wil ik er graag een keertje naartoe. Ik weet nog niet naar welk strand, daar moet ik me maar eens even in gaan verdiepen. Tips zijn welkom!

Naar de dierentuin

We zijn al ontzettend lang niet meer naar de dierentuin geweest. De laatste keer dat we er waren, was Lenn nog maar een paar weken oud. We gingen toen naar de dierentuin in Nordhorn (net over de grens bij Enschede) en daar wil ik graag nog een keertje naartoe.

sprongetjes

Kinderboerderijen bezoeken

Nomi en Lenn zijn gek op de kinderboerderij! En als het mooi weer is, vind ik het er ook prima vertoeven. Ik zit dan lekker in het zonnetje terwijl Nomi en Lenn aan het spelen zijn… Wat wil je nog meer?

Paardrijden

Dit staat op Nomi’s wishlist. Sinds ze heeft gezien hoe haar nicht ging paardrijden, wil ze het ook. Zelf heb ik vrij weinig met paarden. Oké, ik vind ze eng. Hier in de buurt kunnen kinderen pony rijden, en als ouder loop je dan mee. Maar… Dat durf ik dus niet! Daarom wil ik dat een keertje gaan doen als Bart er ook bij is haha!

Zwemmen

Ik vind het heerlijk om buiten te zwemmen. Eigenlijk zwem ik ook veel liever buiten dan binnen, en dan het liefst op de camping. Geen gedoe met kleedhokjes en natte zwemkleding uittrekken, gewoon lekker buiten opdrogen en in de caravan omkleden! Nou ben ik wel een beetje een koukleum, dus ik ga pas buiten zwemmen als het echt lekker warm is. Maar dan vind ik het heerlijk!

zwemmen

Maar eerst… Een nieuwe auto!

Oké, deze auto hebben we nog helemaal niet zo lang. Maar jullie hebben het op mijn Instagram stories al kunnen zien; We zijn op zoek naar een nieuwe auto. We weten alleen nog niet precies wat we willen! Laatst hebben we al een paar auto’s bekeken, maar toch rijden we nog steeds in onze oude auto.

De kans is heel groot dat er voor de zomer toch wel een andere auto komt. En met die nieuwe auto gaan we dan een leuke zomer tegemoet. Maar eerst moeten we dus nog even op zoek naar een geschikte auto en ik wil nog even kijken wat de meest voordelige autoverzekering is. Die van Hema is bijvoorbeeld lekker voordelig. Hema heeft trouwens nog veel meer verzekeringen, zoals een zorgverzekering en een reisverzekering.

Wat zijn jouw plannen voor deze zomer?

mbm

2 gedachten over “Onze plannen voor de zomer; leuke uitjes en naar de camping!

1. MarjonS schreef:

Camping is leuk. Wij seizoensplek van 30 maart t/m juni. Dus ook veel weekenden en straks mei vakantie op de camping.
    In de zomer Frankrijk.

Maar een stacaravan is zeker leuk! (Net iets luxer dan onze caravan)