Dagboekje 306; de eerste week van onze vakantie op Texel

Inmiddels zijn we alweer ruim een week terug van vakantie, dus het wordt wel weer tijd voor een dagboekje. We hebben gekampeerd op vakantiepark De Krim in De Cocksdorp en we hebben een heerlijke vakantie gehad. In dit dagboekje laat ik je wat foto’s zien en vertel ik wat we daar allemaal gedaan hebben.

Zaterdag; de heenreis

boot naar texel

Zaterdagochtend stapten we al vroeg in de auto, want het is best een eind rijden naar Texel. De kinderen hadden geen zin in de lange autorit, maar Lenn en Elena hadden wel heel veel zin om op de boot te gaan. Nomi daarentegen… niet. Deze foto laat wel zien dat ze het spannend vond, maar uiteindelijk viel het allemaal toch wel mee. Rond 12 uur waren we op de camping en terwijl Bart de caravan en voortent neerzette, liep ik alvast een rondje over de camping met de kinderen (zodat ze niet in de weg zouden lopen). Vooral het binnenbad viel goed in de smaak en al snel werd er gevraagd wanneer we zouden gaan zwemmen. Dus toen de caravan en voortent op de plek stonden, gingen we lekker even zwemmen.

Zondag; de camping en de omgeving ontdekken

Op het vakantiepark was genoeg te doen en daarom zijn we zondag het grootste deel van de dag op de camping gebleven. We ontdekten de kinderboerderij, we gingen weer zwemmen en de kinderen speelden in de binnenspeeltuin, want het was niet bepaald lekker weer. Toen het droog werd reden we naar de supermarkt en waaiden we even uit op het strand.

Maandag; naar de schapenboerderij

Iets wat de kinderen (oké, en ik ook) heel graag wilden, was een bezoekje brengen aan de schapenboerderij. Daar kun je onder andere knuffelen met lammetjes en andere dingen, ponyrijden, een demonstratie schapen drijven bijwonen en lekker spelen in de speeltuin.

Ze hebben daar bijna het hele jaar door lammetjes en kijk nou hoe schattig… We hebben ons ontzettend goed vermaakt en dit is wat mij betreft echt een aanrader.

Dinsdag; strand, dorpje en vliegeren

Dinsdag was het hartstikke lekker weer en daarom besloten we op het strand te gaan picknicken. Verder wandelden we door het dorpje en ’s avonds gingen we naar de vliegeravond in De Koog, wat heel erg leuk was.

Woensdag; sommeltjespad

sommeltjespad

Onze kinderen zijn niet zo heel gek op wandelen, maar als er onderweg leuke dingen te zien zijn, vinden ze het meestal toch best leuk. Daarom besloten we woensdag naar het Sommeltjespad in De Koog te gaan. Daar maak je een wandeling van anderhalve kilometer en onderweg zie je heel veel sommeltjes, oftewel aardmannetjes. ’s Avonds aten we een ijsje bij IJsboerderij Labora en daarna wandelden we nog even over het strand.

Donderdag; Nomi ziek

In de nacht van woensdag op donderdag werd Nomi ziek. Dat was zo ongeveer mijn grootste angst voor deze vakantie en ik was bijna geneigd om naar huis te rijden. Gelukkig ging het donderdag overdag alweer een stuk beter en vrijdag was ze weer topfit.

Vrijdag; naar het Juttersmuseum

juttersmuseum

Nog iets wat we van tevoren al heel graag wilden bezoeken was het Juttersmuseum. Vrijdag gingen we daar naartoe en we hebben onze ogen uitgekeken, er is daar zoveel te zien. Er is ook een grote speeltuin bij, dus je kunt je daar echt uren vermaken.

Binnenkort laat ik je zien wat we in de tweede week van onze vakantie gedaan hebben!